Tuesday, March 31, 2009


I recorded 4 songs this weekend; I'll post something once I get some nice breathing room. That may be next year! The more stressed I get at this job o' mine, the more prolific I get with the music over the weekends, it seems. Yesiree.

Friday, March 27, 2009

2 Basses

I dunno if you can tell, but in this recording of Knife In The Side, there are actually 2 basses. The one to the left is more lower and the one to the right is higher and more on the fancy side. It's easier to tell, I think, if yer listening thru headphones. I couldn't decide what style o' bass line to do, so I did both. It seems to work okay, so thats' coolio.

Wednesday, March 25, 2009

Knife in the Side

Download Knife in side3

There we go, I'm doing this instead of working, ha ha ha. Work is so fucked up right now, I don't really see the point of working-poops. This song is based on a true story; the real person it happened to got stabbed in the back, though (don't worry, he lived). But, "knife in the side" sounds nicer than "knife in the back." It just sort of had a nice ring to it.

I wrote this song way back during my Dartmouth days (although I re-worked the bridge a little, last weekend when I recorded it). I had done 2 recordings of it (as well as the original jam session it came from) but was never happy with any of the recordings. In the first, the vocals sucked and some of the lyrics were pretentious. In the second, the bass line was pretentious. I think I like this one, though. I kind of wish I had the original jam session recording, but it may have ended up with my ex-boyfriend. We'd had some nice things to smoke that night.

It'll Come

Yeah, I have another song in mind to post, but I dunno when I'll do it. There's this real big S.N.A.F.U. at work right now, and it's the most fucked-upped shit in the whole world. It's really fucked up.

Wednesday, March 18, 2009

Ramblings About This Week's Song and Random Stuff

Download Bedouin society

It's weird to be on somewhat of the leading-edge of this depression and write this song, not knowing how the rest of the depession is going to go. I'm realizing that sentence could have a double meaning, as in economic depression or the psychological variety. Maybe the economic situation'll get nice and turn into roses suddenly, but it's so hard to know. It would be nice if this song was on the radio, cuz it's relevant to our poopy times, but it's not. It would sound really bad if I used pitch correction on the vocals, so I dont' do that. I don't have the technology, anyway, but vocals with pitch correction sound like poopywipes.

Monday, March 16, 2009

Bedouin Society

Download Bedouin society

I had to interrupt the Timmy and Bobby cycle cuz I recorded this song this weekend and wanted to get it up on this here blog, cuz I'm kinda excited about it. Or something. I was talking with someone about the crappy economic situation, when I came up with the prediction that eventually, everybody'll be homeless and there'll be all these foreclosed houses with no one livin' in 'em, and a bunch of people livin' in cardboard boxes on the sidewalks outside of these vacant houses that used to be theirs. It's sorta ironic. All these perfectly good, but unused houses and a buncha homeless people. Maybe it won't end up that way. But that's what this song's about. Cool.

Thursday, March 12, 2009

I May Know Who Timmy and Bobby Are!

I think I may know who Timmy and Bobby are, I just very well may know now. The question is, is it real or is it made-up real? I guess it doesn't really matter. I think I'm writing the next T and B song; we'll see how it turns out. It may be the final one, or maybe it'll be the beginning one of a new song-cycle. Then again, maybe I'll write it, thinking it's the final one, but since I'll likely be alive for a while, I could always start up again, yeah. Cuz the original T&B song, I thought was the first and last.

I'm really enjoying the CD by The Tender Morsels--there's a link on the sidebar thingy for them. It's music that's accessible enuff for me to be able to really like it on the fist listen, but it's complex enuff that it stays interesting for a long, lonnnnnnnng time. There're some songs that are wonderfully heart-breakingly poignant, and others that're all upbeat, and some that are really nice for getting you into that holiday spirit! I highly recommend!

Wednesday, March 11, 2009

Download Timmy and bobby

Download Timmyandbobby2

Funny, cuz I realize I say "...in a sense..." a lot, as in, "in a sense, that sounds like such and so," but I keep on realizing and re-realizing that "in a sense" sounds a lot like "innocence."

Tuesday, March 10, 2009

Download Timmy and bobby

Download Timmyandbobby2

I wrote the first Timmy and Bobby song after a disappointing experience with a Shaman. Sometimes I feel disappointed by people who say "everything will be just fine, there's no reason to be sad, BE HAPPY." I guess they have good intentions, but they're full of shit.

Then there's Timmy and Bobby, who also are like that, all optimistic and thinkin' everything is wonderful and gonna be wonderful, and they have really good intentions. I really like Timmy and Bobby, cuz they're like Ernie and Bert, sort of. They're sweet and innocent. Maybe they'll never be exposed all-the-way to the poopiness of the world, but I'm not sure. I wanna protect them from it, so they can keep on being all optimistic, but at the same time, wow, in one of the later songs, some bad stuff may happen to them (I can't really tell). But even if bad stuff happens, they still retain their sweet innocence. That one'll be next week. Then again, maybe I'm wrong, and I'm interpreting the lyrics wrongly.

Monday, March 9, 2009

The First 2 Songs of the Timmy and Bobby Series

Download Timmy and bobby

Download Timmyandbobby2

These 2 songs look similar, and indeed, they're about the same characters, but they're different songs. I hope they're not too boring. It's just fun to have a nice li'l project, writin' a set o' similarly themed songs and stuff. The first one is the one I wrote about 3.5 years ago, and the second one is one I wrote a couple weeks ago.

I did an album in 2002, where all the songs are palindromes; y'know, if you play the song backwards, it sounds exactly the same as forwards. I wondered what perceptual effect it would have, havin' songs like that. I mean, like, do people's cognitive systems, at some implicit level, detect that these songs are symmetrical. For many years, I wondered if they did. I listened to them yesterday, while I was on a long drive, and I realized, yes, indeed, they do have a perceptual effect. They get boring really fast! That's the effect! I always thought, why do these songs get boring after only 1 listen? They sound interesting enough, when you hear 'em the first time, and they're musically no less complex than my other songs. But you get tired of them fast. Strange-o.

Wednesday, March 4, 2009

Timmy and Bobby

I'm thinking the next 3 songs I post'll be a series o' them. I started writing somewhat of a, what do you call it? I guess you'd call it a bunch of songs with a common theme. It would be fun to make it into a rock symphony or whatever you might call it, but, like, I dunno if the characters I'm writing about really want to reveal enuff about themselves to me for me to be able to make it into anything coherent or with an evolving story line.

Let'see here. This stuff won't be posted till next week, cuz I'm busier than all get-out this week, but yeah, I'll tell ya about it. It was about 3-1/2 years ago, and I can't believe how fast the time went, y'know? This song I wrote back then still feels new-ish to me, so it's like whoah, this song is 3-1/2 years old.

It's about these 2 guys, Timmy and Bobby, and I'm not sure their age. I think they're grown up, but they're still little kids at the same time. They're these super optimistic dudes, and I tend to write about how unrealistic their optimism is. I guess it's nice that they're optimistic, but, like, they tell you things that're all hopeful, and they sound like bullshit cuz you can't predict the future, and besides, the future is usually bad, anyway.

That's what those songs are about. I wrote 3-1/2 of them, oh wow. That's funny, cuz the first song is 3-1/2 years old, man. The other 2.5 songs are a couple weeks old.